11 Maj 2013

Nästan 9 miljoner människor bor här i Sverige. Tänka sig att man ändå kan känna sig så ensam...
 
Det känns som att min by blir mindre och mindre. Som att luften snart tar slut här. Jag har varit här i snart ett år efter mitt äventyr i USA och jag faller mer och mer in i gamla gängor. Samma gamla spår spelas dagligen.
 
Jag måste bort härifrån. Jag måste! Jag vet tillochmed hur. Men energin finns inte. Luften finns inte.
 
Någonting som skulle behövas nu är en varm, trygg famn som jag kan luta mig mot och hämta tillbaka all luft. Fylla lungorna med frihet och nytänkande.
 
Samtidigt som jag känner att det skulle vara skönt att prata med någon så är jag också en sån person som tänker på andra före mig själv. Vissa gånger måste jag bara prata med någon, men det sitter långt inne.
Jag vill inte störa någon med mitt "babbel". Mina problem är mina problem. Ingen borde tyngas ner utav dom.
 
Nu babblar jag på om allt möjligt och ingenting har egentligen någon betydelse. Bara en liten tjej fast i en vuxenvärld som försöker få buckt på ett och annat..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0