Dag 17 - Mitt favoritminne

Dag 17 - Mit favoritminne.

Mitt favoritminne är nog Studenten. <3

11 Juni 2009. Klev upp tidigt för att hinna locka håret. Vid 8, tror jag, kom min vän J och hämtade upp mig. Det var lång väntetid innan och efter kyrkan, så mor och far ville fara senare.
För att slippa åka bussen på studentdagen fick jag åka med en vän som också skulle ta studenten. :)
J körde ganska fort dit tack vare att vi fick vända tillbaka efter bron. Hade glömt skåpnyckeln som skulle lämnas in. ;P

Väl där så gick vi mest och pratade med klasskompisar i korridorerna tills vi skulle samlas på skolgården. Som varje år går vi i ett tåg till kyrkan och.. jag tror att vi sjöng studentsången?

I kyrkan var det mycket sång och skoj. Eftersom jag var med i kören sista året stog jag framme med min kör och sjöng ganska ofta. Olika medly'n. Sedan kom vi fram till stunden då stipentiaterna skulle ropas upp. Och årets Mediarookie blev jag. :O Då rann tårarna ännu mer. Kunde knappt krama om min lärare fast jag ville. Jag visste knappt vad jag skulle göra. xD

När allt kyrkligt var slut gick vi tjejer i min klass till blomster för att hämta blommorna vi hade beställt till våra underbara medialärare + våran mentor.
Det blev samling i olika klassrum för alla klasser. Säga hejdå till våra lärare och lite sånt snack. Få betyg också. ^^ Där inne känner jag hur ont det gör på min ena häl. Japp, skavsår redan. Skorna såg verkligen inte fräscha ut invändigt. Men det var någon snäll själ, kommer inte ihåg vem, som hade ett underbart skavsårsplåster åt mig. :) Det gillades.

Efter våran lilla pratstund fick vi gå ner till matan och sätta oss. Där bjöds det på smörgåstårta(som jag inte äter, men wtf.) och dricka. Några höll små tal och sen blev det mest bara prat mellan oss klasskamrater. Vi satt ju klassvis för att det var så vi skulle ut senare.
Några dagar innan studenten hade vi en massa lekar/tävlingar. Det är en tradition för oss studenten på Hjalmar Strömer. Den ordningen alla klasser fick på tävlingarna, i den ordningen skulle vi gå ut.
Våran klass var näst sist att gå ut. När vi gick ut så ställde vi oss på en scen och ropade en ramsa och gick sedan ner och ställde oss bland alla andra. Justja, där ute stod också alla familjer och släktingar och tittade. :)
När alla var klara fick vi gå till familjen en stund. ^^ Då kom tårarna igen. xD
Att få visa upp ett stipendium för mina föräldrar. Då kände jag mig riktigt stolt, må jag säga. :)

Nu var det bara slutet kvar - Åka FLAK! Fyfan vilken upplevelse! Hela studenten var som en enda fet fest rätt igenom! Shiet vilket minne. På flaket blev det mycket hoppa och studsa. Sjunga och skrika! Det blev många varv runt lilla Strömsund, men ack så roligt det var. :)
Speciellt då vi tappade våran Mediaflagga och stoppade hela tåget. XD Våran chafför tvärnitade så fick en kille som stod i närheten, nere på marken, ta upp den åt oss så vi fick tillbaka den. :P Det var ju lite svårt för oss eftersom vi hade lämnat kvar stegen på startplatsen. ;P

Då var allt slut. Jag valde att inte stanna kvar och fira utan åkte hem och firade med familjen och släkten istället. Bjöd på mat och fika. ^^ Fick också lite presenter. :)

En dag värd att minnas. Måste också tillägga att dagen efter, 12 Juni 2009, föddes min första brorson. Det är också ett datum värt att minnas. :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0