9 Augusti 2011

Här sitter jag, i mitt nya hem, och lyssnar på musik. Musik på hög volym. Favorit musik. Kan verkligen inte fatta att jag verkligen är i Santa Barbara, Kalifornien. Tänk att jag kom in på skolan. Lilla jag från en by på 1000 personer. Lilla blyga jag.

Det känns fortfarande inte verkligt. Jag har gott på Santa Barbaras gator nu i ca. 4 dagar. Men ändå kan jag inte förstå. Det kommer nog ta ett par veckor till innan allting lägger sig. :)


Idag har jag iaf haft fullt upp. Imorse klev jag upp tidigt för att gå och registrera mig på skolan. Fick fylla i lite papper och sen fick jag en tid till att göra ett Assessment test i engelska. Så jag gick hem och vilade lite innan jag gick till Mesa Center och köpte pennor för att sedan gå till skolan och göra testet.

Vi var hur många som helst, så alla fick inte plats. Så dom sista fick gå till ett annat klassrum. Och jag är sjukt glad att jag var långt bak i kön. För vi fick göra testet på en dator. (Dom andra fick skriva allting förhand.) Testet tog ca. 2 timmar för mig att göra. Det var jätte mycket och lite halvsvårt. Egentligen var det inte svårt, det var bara grejen att komma tillbaka till skolbänken efter 2 år. Det tar ett tag för hjärnan att ställa in sig.
Men nu är det värsta över. Nu är det bara småmöten veckan ut. Sen är jag ledig hela nästa vecka innan skolan börjar på riktigt.

Jag längtar dock sjukt mycket till skolan börjar! Det känns konstigt att säga så, men det är sant. Jag längtar tills jag får träffa alla klasskompisar. Träffa amerikanare. Börja leva vardagslivet här i SB. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0