15 Augusti 2011

Klev upp tidigt imorse och började morgonen med att väcka alla genom att starta diskmaskinen(dock inte med flit.)

Efter att jag varit vaken ett tag så ringde jag pappa och sedan ringde ett videosamtal till brorsan med familj. Saknar verkligen mina små gossar där hemma i Jämtland. Visade Theo i webkameran att han skulle få ett paket godis och han försökte ta paketet ifrån dataskärmen. :) Min söta pojke. <3

Vid 11-tiden gick jag den långa promenaden(20 min dit & 20 min hem) till bankomaten för att ta ut pengar. Känner att det behövs, plus att jag ska nog ta mig en tripp till Bank of America och skaffa mig ett amerikanskt bankkort.

Vid 1-tiden gick jag och Rebecca till skolans bokaffär för att köpa en bok som vi behöver till denna veckas lektion. Men den var slut. Men jag passade på att köpa alla andra skolböker som jag behöver. 3 stycken tjocka och dyra böcker. Betalade runt 920 kronor för 3 böcker och ett kollegeblock. Man blir ju ruinerad här!

Och en sak till som chockar mig! Jag har betalat nästan en förmögenhet på denna lägenhet som inte ens är hel och så skulle jag och några till tvätta härom dagen. 2 dollar tar dom för att tvätta?! Det är ju helt jävla sjukt! När man redan betalat flera tusen dollar för att få bo här och så får man inte ens tvätta gratis. Lite arg blev jag faktiskt.
Visst, 2 dollar är inte mycket. Men som jag sa så har vi redan betalat så himla mycket och vi har inte ens blivit informerad om att det kostar pengar att tvätta. :(

Aja, nu kom jag av mig. I alla fall så gick jag på min första "lektion" idag. Det är en kurs på 4 dagar, 2 timmar om dagen, om amerikansk kultur. Lite smådrygt, men jag har min lektion från 2 till 4. Så det känns ändå ganska skönt. Det finns dom som har sin lektion från klockan 8 på morgonen. Och jag är glad att slipper den. :)

Det kan hända att jag tog något kort idag. Men i så fall på typ.. vädret eller nått. Så jag skiter i bilder i detta inlägg. :)

Det kan hända att morgondagen blir lite mer intressant. Så ni kan ju kika in imorgon, så får vi se. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0