27 April 2011

Idag kom jag på mig själv med att titta på väldigt många matlagningsprogramm. Det har jag faktiskt inte tänkt på så himla mycket. Men detta fick mig att tänka tillbaka lite, och listan kan bli väldigt lång på matlagningsprogramm som jag tittar/har tittat på.

Förut tittade jag väldigt mycket på Jamie Oliwer och Rosemary Shrager's kockskola. Ibland också Gordon Ramsey. Nu tittar jag varje dag på Vad blir det för mat?, Halv åtta hos mig, Leila bakar/Leila Home delivery, Klockan åtta hos Stjärnorna, Sveriges mästerkok.

Som sagt, listan kan bli lång. Nu är det så att jag bara har tv4 och tv6, så det har blivit lite mindre matlagningsprogramm på senaste tiden. Men jag tittar på dom jag kan och passar även på när jag är hos mor och far och kikar lite. (Dom har fler kanaler än jag. :P)

Över till Klockan åtta hos Stjärnorna. Det nya programmet som började idag. 4 kändisar skulle bjuda varandra på 3-rätters middag. En timme långt och varje kändis hade 15 minuter i "rampljuset"

Det var väldigt likt Halv åtta hos mig, just därför var jag bara tvungen att titta. :) Men jag vet inte riktigt om jag kommer titta nästa vecka. Magdalena Graafs insatts i programmet "avskräckte" mig lite. Hon klagade på Edward Bloms efterrätt och hon klagade på Eric Hörstadius snigel... grej. (Vad man nu ska kalla det) Ändå (!) gav hon båda killarna en 10-poängare! Det kändes inte helt rätt, enligt mig.
Visst, det var snäll och det är ju egentligen ingen riktigt tävling. Men lite seriös kan man ju ändå vara.

Det enda som var bra i programmet är att dom 15.000 kronorna som vinnaren får skänks till välgörande ändamål. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0