9 Juli 2013

Det finns inte många som vet om detta. Men jag har en magsjukdom. En obotlig sjukdom som dom kallar IBS(öppnas i nytt fönster).
Vissa dagar är det ganska lindrigt, medans andra dagar är ett rent helvete. 
 
Idag har varit en sån dag. Första halvan av dagen kved jag ordentligt. Dock döljer jag det ganska bra. (Man vänjer sig efter 6 år.) Man känner själv vad man kan äta och när man kan äta 

Äter jag så tidigt som möjligt innan jobb och sakta, så brukar det gå bra. Då hinner maten bearbetas så pass att jag klarar av att jobba.
Det var det som blev idag: Jag åt försent och på tok för fort. 
 
Vissa dagar kan jag till och med känna ångest över att behöva äta eftersom jag vet att jag kommer få ont i magen efteråt. Men folk kanske inte förstår det. Jag krymper och går ner i vikt och folk bara klagar: "Du måste äta!". Ja, det gör jag. Men det är inte alltid lika lätt. :/
 
Så nu har jag lättat lite på mitt tunga hjärta. :)

Kommentarer
Postat av: finduslain

Jag vet någon på mitt jobb som testade att äta lite LCHF aktigt och som faktiskt inte har lika mycket problem längre :)

Det kanske kan vara värt ett försök?
(alltså skippa pasta, ris osv.) :)

DU är fin precis som du är,
men se bara till att oätandet blir en ovana! :) <3

2013-07-11 @ 15:17:38
URL: http://linneafindus.blogg.se
Postat av: finduslain

INTE blir en ovana*!!!

2013-07-11 @ 15:18:06
URL: http://linneafindus.blogg.se
Postat av: Rebecca

Har också hört om dem som blir bättre av LCHF-aktig mat å även av att dra ner på mjölkprodukter :)

2013-07-14 @ 21:38:50
URL: http://jazzup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0