11 Oktober 2011

Jag är verkligen inte den människan som kan kliva upp tidigt på morgonen. Jag har varit i hela mitt liv, men sen jag kom till USA så har mina sovrutiner blivit helt knas. Så att kliva upp före solen hunnit komma upp är inget jag gillar.

Idag är det dax för midterm i Digital Darkroom(digitalt mörkerrum). Jag har midterm i photoshop. Det jag ska göra är att jag har 5 timmar på mig att redigera 8 olika bilder. Genom att använda dom tekniker som vi lärt oss hitills ska vi redigera dessa bilder så gott vi kan.
Jag måste säga att jag inte pluggat så mycket till denna midterm. Och det är jag inte stolt över. Fast jag måste säga att jag tror att det kan gå ganska bra ändå, för photoshop är ju trotsallt ingenting nytt för mig. Sen säger dom ju att intalar man sig själv att det ska gå dåligt, då blir det så. Så nu håller vi humöret uppe och hoppas på det bästa. :)

Efter mitt midterm har jag ca. 4 timmar håltimme, då tänkte jag faktiskt ta tiden till att vila. Jag har pluggat 5 timmar, 2 dagar i sträck nu. Jag måste få ett par timmar ledigt.
Sen klockan 5pm har jag min kvällslektion. Fotojournalistik. Den lektionen kan bli ganska intressant. Polisen kommer dit och ska visa hur ett ingripande ser ut. :) Kommer nog bilder ikväll eller imorgon. ^^

Men nu ska jag börja göra mig klar. Har midterm om 45 minuter, och jag vill inte komma försent. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0