21 Januari 2013

Det är sjukt hur en kvinnas humör kan gå från att vara glad till ledsen så fort. Det är som att vända på ett mynt.

Jag hade en ganska bra morgon, satt och tittade på säsong 1 av Buffy och vampyrerna. Helt plötsligt slingrar sig mina tankar iväg åt ett helt annat håll och nu sitter jag här. Mina tankar snurrar runt tusen olika saker. Det är helt tyst i lägenheten. Det enda som hörs är ljudet av tangenterna, klockans sekundvisare, mina andetag och trafiken utanför.

Det är egentligen inga ledsna tankar, bara det att jag försvinner in i dom och blir så himla frånvarande.
Liksom, jag sitter här men ändå så är jag på ett helt annat ställe.

Jag antar att det är normalt för en tjej att vara så här upp och ner ibland utan att behöva vara deprimerad.
Jag hade min period innan årsskiftet, men den perioden är long gone. Känslan av att detta år har någonting att bjuda på blir starkare. Jag har ett mål. Jag har någonting att sträva efter.

Visst, det blir förändringar snabbare än jag trodde. En förändring som jag kanske inte hade hoppats på. Men jag tror nog att det blir bra ändå. Jag får ta dagarna som dom kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0