Dag 22 - Det här upprör mig.

Dag 22 - Det här upprör mig.

Djurplågeri.
Jag mår verkligen jättedåligt av att se eller höra djur lida. Människor som får för sig att låta hundar vara fastkopplade utan vatten och mat i flera dagar. Att stänga in djur utan någon som helst anledning.

Min familj tog över ansvaret för en utsatt hund för flera år sedan. När han var valp busade han med några katter som han bodde ihop med. Bara det att rasen(newfoundland) är ganska stor så kissen vart skadad. Ägaren blev rädd för vovven och stängde in honom i ett rum. Utan vatten och utan mat. Enbart för att hon inte vågade gå in till honom.
När vi fick hem Eros, som han hette, hade han varit hos en annan familj efter ägaren. Men dom hade inte haft så pass mycket tid till honom som dom trodde.
Så när han kom hem till oss var han väldigt smal och tanig. Rädd för det mesta. Åt allt han fick bara för att han inte visste när nästa måltid skulle bli. Han drack kopiösa mängder vatten. Men han vande sig. Lärde sig att han skulle få mat varje, vattenskålen skull alltid stå där. Världens goaste hund. :)

Anywho, det handlar ju inte bara om hundar. Det finns ju så grymt många djur i världen som blir illa behandlade. Alla försöksdjur och kampsportdjur. Massor.
Ogillar allt som har med djurplågeri att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0