18 Januari 2013

Nu var det ett tag sen sist jag bloggade. Men som ni kanske märkt så har jag haft fullt upp med körkortet. För att körkortet verkligen skulle bli av för min del så valde jag att ta en intensivkurs. Det var absolut det bästa beslutet jag tagit.

Dom senaste två veckorna har varit intensiva, men inte jobbigt intensiva. Jag har haft mellan två och sex 30 minuters körlektioner om dagen. De timmarna som jag inte suttit i bilen har jag suttit och slitit med teorifrågor på datorn. Det var fyra faser, en repetition och ett slutprov som skulle hinnas med på dessa 2 veckor. De 4 första skulle man få 63 rätt av 70 två gånger. Repetitionen, som var den svåraste, skulle man få 63 rätt av 70 tre gånger för att klara. Det tog tid och jag satt många kvällar till sent på kvällen och tragglade. But I made it! :)

Det enda jag behöver göra nu är att vänta ett par veckor innan jag måste tillbaka och göra teoriprovet och uppkörningen innan jag får körkortet i min hand. :) Håller alla tummar och tår. Vill verkligen klara detta. :)

Så, vad har hänt idag då? Inte mycket, egentligen. Det är kallt ute och eftersom jag har varit 7 mil hemifrån i två veckor så har jag inte haft tid till att städa bort julen. Men idag tog jag tillfället i akt.
Det blev verkligen en ordentlig storstädning. Så nu är det nästan skinande rent. Det enda som är kvar är dammsugning och skurning av golvet. Så jag är ganska nöjd med dagens insats. :)

Nu blir det till att lusa igenom the world wide web för att hitta dagens middag. :)
Puss och kram på er. :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0