11 Januari 2012

Efter mycket strul så är jag äntligen framme i Santa Barbara och min älskade lägenhet. :)

Jag ska försöka att göra denna historien så kort som möjligt, men det var mycket som hände.

Det började redan på flygplatsen i Vilhelmina(9/1). Flygplanet gick sönder. Det hade havererat och det gick inte att laga. 
Dom började med att prata om att det inte kommer gå några flyg fören dagen efter. Massa tanken började snurra och jag visste inte vad jag skulle göra med min resa till USA. Efter ett tag så hade dom fått tag på ett ledigt flyg, men att dom bara kunde prioritera dom som hade andra flyg att passa från arlanda antingen då på kvällen eller tidigt på morgonen. Lucky me, jag var ju en av dom. :)
Så efter att ha fått vänta i ca. 4 timmar kom jag äntligen på planet som tog mig till Arlanda.

Jag övernattade på Jumbo stay som planerat och såg fram emot min resa till Sunny California. Men problemen slutade inte riktigt där.
På långflyget mellan Stockholm och New York(ca. 9 timmar i luften) så kollapsade en kille. Hann bara föll ihop och slog huvudet i en dörrkarm. Som tur va så hade vi en brandman på planet som kunde hjälpa till. Killen låg hela tiden med syrgas och var kontaktbar, men han orkade inte röra på sig. Efter att ha legat i gången i ca. 1 timme så svimmade han till och krampade lite. Dom fick snabbt liv i honom, men han var fortfarande orklös, men det var också det enda. Han fick iaf ligga kvar på golvet dom 6 timmar som var kvar av resan. Dom försökte resa på honom och sätta honom på sätet, men han blev yr och kunde inte gå, så han fick lägga sig igen. Så när vi kom till New York väntade ambulans. Det gick bra med honom och han mår nu okej. Dom trodde att han fått typ blodsockerfall av något slag.

Haha! Än är det inte slut om ni trodde det. :P
Väl på Newark sitter jag utanför min gate och väntar på att flyget till Denver ska gå. 10 minuter innan flyget går får jag se att min gate blivit flyttad. Springer till den nya men hinner inte. Får min biljett ombokad till San Frasisco och har då 15 minuter på mig att ta mig från ena änden av flygplatsen, till den andra. Pessimistik som hon var på servicen så gav jag mig fan på att jag skulle hinna. Var tvungen att springa för att hinna, sen sprang jag för att hinna ikapp en sån där "bil" som dom kör gamla med för att dom ska hinna till gaterna, får skjuts sista biten. Jag hann! :D

Meeeen! Planet gick sönder. Så fick fick åka tillbaka till gaten och laga felet. Som tur var så var det ett litet fel, så vi kom iväg ganska snabbt efteråt.
Väl framme i San Fransisco får jag vänta i ca. 3 timmar. Samma minut som planet ska bordas så får dom reda på att också detta plan har gått sönder! :O
Vad är oddsen liksom att alla utom ett plan går sönder just när jag ska resa?! Detta är helt otroligt!
Men precis som innan så gick även detta problem att lösa och efter en timme så var vi uppe i luften. Äntligen!

Så istället för att komma hem klockan 20:00 så kom jag hem 01:30. -_- Inte den roligaste resan jag haft och jag ser inte fram emot min hemresa i Maj. xD
Men jag är hemma och jag lever. Sliten efter resan, men en varm dusch gjorde susen. Så nu ska vi snart åka in till stan. Fylla på mobilerna och handla lite käk. :)

See ya later, aligator! :) <3

Kommentarer
Postat av: Agneta J

Maximal otur. Nästa gång vi ska ut och flyga, ska vi kolla att du inte är med på samma flight. Eller ska man tycka att det är bra med checklista före start???

2012-01-13 @ 10:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0