20 September 2011

Som jag skrev i förra inlägget så är tisdagar väldigt sega. Dock somnade jag inte under lektionen idag, som jag gjorde sist. Däremot var jag verkligen tvungen att ta en powernap innan nästa lektion.
Det är tur att jag har en håltimme på 4 timmar på tisdagar, så man hinner vila upp sig lite. På tisdagar har jag en lektion jätte tidigt och den andra lektionen ganska sent. Jag slutar 22:00 på tisdagar. Men det funkar ändå relativt bra. Det är en underbar lärare på kvällslektionen, så det jämnar ut sig. :)

På dagens kvällslektion så fick vi lyssna på två personer som jobbar på två olika tidningar. Noozhawk och Santa Maria Times. Som vanligt så är det ganska tråkigt att sitta och lyssna. Men dom hade båda en powerpoint som dom visade lite bilder som dom tagit själva genom åren, och det vägde upp ganska mycket. :)
Efter det var det dax för prov. Jag hade inte pluggat någonting för läraren hade sagt flera gånger att hänger man bara med på lektionerna så skulle det gå hyfsat bra ändå. Och för en gångs skull så var jag ganska säker på att "detta klarar jag". Pytts heller! xD Det sket sig ganska rejält. Menmen.. Det är gjort iaf.
Jag lär ju definitivt inte vara den som vinner ett $15 giftcard nästa vecka. XD

När jag kom hem från kvällens långa lektion så hade jag fått brev! :D Min fina farmor hade skickat ett litet brev där det stod lite om hur det står till hemma i norrland. Alltid roligt med brev. <3 Och farmor! Jag har äntligen hittat Post-huset här i Santa Barbara, så jag lovar att svara så fort jag bara kan. :D Och jag ska försöka skicka en liten godislåda till Theo och Kimmie samtidigt. :) <3

Just ja! Nu glömde jag ju nästan bort en grej! För att återgå till dagens kvällslektion. Under pausen så pratade våran lärare med Bill MacFadyen, Noozhawk's representat. Och från och med nästa vecka så kommer vi börja fotografera en massa. Och alla våra bilder kommer att komma upp i ett galleri på tidningens hemsida. Vi kommer också fixa, innan dom laddar upp våra bilder, att vårat namn antingen finns på bilden som en vattenstämpel, eller under bilderna. :)

Jag måste säga att det känns ganska coolt. :P Så fort bilder börjar laddas upp och vi fått se sidan så kommer jag dela med mig av länken så att ni alla kan följa mitt och alla andras assignments(skolarbeten) därifrån. :)

Jag vet att det bara blev tråkig text i detta inlägg. Men om en liten stund så kommer det komma upp ett inlägg med enbart bilder. :) Så håll ut! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0