1 September 2011

Jag har inte bloggat på ett tag för dagarna här rullar på som vanligt.

Första veckan på skolan har passerat och dom packade på oss en massa läxor det första dom gjorde. Det blev lite stressigt. Men nu vet man lite iaf hur man ska lägga upp det.
Det är onsdag och min andra skolvecka är slut. Ja, gott folk, jag går bara i skolan måndag till onsdag. :) Det är skönt ibland, men det finns en liten sak som gör det ganska jobbig. Att bara läsa 3 units-kurser 3 dagar i veckan betyder högt tempo och det känns faktiskt. Ännu är det inte superjobbigt. Men det känns.
Till exempel så har jag 5 inlämningar och ett prov till tisdag nästa vecka. Som sagt, högt tempo. Nu är inte grejjerna super svåra att göra. Det är bara tanken på hur mycket det är som gör det så svårt.

Men jag måste ändå säga att det, tro det eller ej, är ganska roligt. :) Både innanför och utanför campus. :) Fotolektionerna är dom roligaste. Världens underbaraste lärare. Grymt rolig och duktig på att lära ut. :P
Studentlivet utanför är också väldigt spännande. :) Det händer någonting varje dag. Aningen så blir det sena filmkvällar, småfester mitt i veckan, nattmacka hos någon. Liksom det händer allting någonting. Man träffar alltid någon ny människa. Älskar det! :)

Folket jag bor med då? Grymma! Helt underbara. Vi har bara känt varandra i ca. 3 veckor och det är redan som om vi känt varandra i flera år. :) Dom fick mig att göra en sak som jag velat göra i flera år men inte vågat. I fredags, 26 Augusti, stack vi ner till stan och gick in på Energy tattoo och piercade läppen. :) I mitten av läppen. Så grymt nöjd är jag. Jag är fortfarande lite ovan med den. Men jag har ju inte ens haft den i en vecka, så det är ju inte så konstigt. ^^


Ca. 1 timme efter min piercing blev gjord. :)


Tess på bussen på väg downtown till Energy tattoo. :)


Tess och Findus på Kahuna Grill.


Charlie tog två hål i öronen efter jag hade tagit min piercing. Och det var ingen som tog kort på mig när jag satt där för alla höll i mina händer. xD Men jag tog kort på charlie och snubben som piercade mig. :) Grym snubbe, verkligen. :D


Youghurtland är väldigt poppis här och det är så grymt gott. :D <3

Kommentarer
Postat av: Tess

Visst är vi ganska roliga att umgås med? ;) haha

Piercingen blev skit snyggt o du var så duktig ;D

Kan du inte lägga upp bilderna när jag tatuerar mig också? :D Bara här, inte fb än ;)

2011-09-02 @ 20:29:03
Postat av: alexsie monroe

Vilken fotokurs tar du? Jag och min kusin bor nämligen också i SB och hon tar en fotokurs haha. Du kan ju kolla och se om du känner igen henne på www.mireec.blogspot.com

2011-09-06 @ 22:32:58
URL: http://alexsiemonroe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0