16 Oktober 2011

Jaha, då sitter jag här igen. Denna helgen skulle jag egentligen ha behövt till att plugga. Men det blir inte alltid som man tänkt sig.

I fredags åkte jag och Findus in till stan för att mysa med en kvällsfika på Cafe Soma. Först gick vi dock till Forever 21 för att hälsa på en vän som jobbar där. Slutade med att jag hittade mig ett par byxor. Så nu kan jag faktiskt skifta. :D Slipper jag passa in tvättningen med en dag som jag ändå bara sitter hemma med mjukisbyxor. ;P Dom hade rea, så ett par jeans för ca. 75 kronor kände jag att jag kunde unna mig. :D

När vi kommer hem så möts vi av att det är fest hemma. :O Så den kvällen slutade ganska sent och med lite alkohol i kroppen. xD Fast det var skönt att få släppa loss lite. Vara allmänt glad och få umgås med finaste folket. :)

I lördags var en allmän hemma-dag. Dock spenderades min dag i lägenhet 208. Men det var chill och mysigt det också. :) Vi satt och tittade på en kanal som hette "Food"(mat) där dom hade tävling i cupcakes. :D Efter det så var det ett program som hade Halloween-tema. Dom fick en sak, ett ting, som dom skulle skulptera av bakverk och få saken att se läskig ut. Det var sjukt intressant.
Medans jag satt där och tittade så kom jag på vad jag vill plugga vidare som - Jag vill nog gå i pappas fotspår och gå en bagarutbildning. :D

Senare på kvällen så sitter jag och Findus vid köksbordet och pratar allmänt om allt och ingenting. Helt plötsligt kommer min rumskompis och säger att hon ska flytta ut. Såklart var man riktigt chockad. Men den riktiga chocken kom när hon tog ett steg in i lägenheten och faktiskt hade med sig den nya tjejen som skulle ta hennes "plats" här fram till jullovet.

Idag, söndag, har jag varit väldigt effektiv idag. Dagen började med att jag hjälpte min nya roomie att flytta över sina grejor hit. Senare på dagen tog vi tag i våran tvätthög. Fyra tvättmaskiner blev det, så nu hänger det rentvätt i hela våran lägenhet. xD Efter tvätten var fixad tog jag och Jenny(våran nya rumskompis) en promenad till Albertson's och handlade lite mat. Jenny skulle nämligen laga Tacopaj till oss.
Det vart grymt gott. :D Gillar redan tjejen väldigt mycket. :P

Så ni kan ju förstå varför det inte blivit så mycket plugga i helgen. xD

Jag vet att det blev ett inlägg med lång text. Men min kamera har varit urladdad hela helgen och min mobil har bestämt att sluta tycka om mig. >_<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0