Santa Barbara, CA

11 Mars 2011. Ett datum jag aldrig kommer glömma.

Idag har jag jobbat på COOP hela dagen. Kom hem efter 18, någon gång. Jag var lagom seg när jag kom hem. Hungrig som bara tusan.
Sätter nyckeln i låset, låser upp och öppnar. Vad ser jag? Ser jag i syne? Ett brev från IBS?
Går in, klämmer lite på det. Kan det verkligen vara sant. Det är ganska tjockt. Jag kan urskilja att vissa papper är ihop häftade. Ett leende sprider sig och jag river upp ett hörn på kuvertet. Tårarna börjar tränga fram...
Får upp hela och kikar in. En faktura på 5000:-

Sätter andan i halsen och nu rinner verkligen tårarna. Tittar på nästa papper "Grattis och välkommen till IBS internationella utbildning i Foto och Journalistik!"

Är detta verkligen sant? Har jag blivit preliminärt intagen till Fotoutbildningen i USA?
Ja, det är tydligt det. :) Den 22 Augusti 2011 börjar jag min utbildning i Santa Barbara, CA. Med ca. 300 soldagar om året. Med en temperatur som sällan understiger 20 plusgrader.

Asså, shiet. Det är det enda jag kan säga just nu. Asså, shiet. Jag kan inte fatta. Jag kan inte smälta detta.

Jag hade planerat en myskväll med en bacardi och Vampire diaries och Smallville. Men så fort jag öppnade brevet så försvann allt. Inklusive matlusten. NU, klockan 22:54 har jag nästan precis svalt min middag. Och då åt jag bara för att jag visste att jag var tvungen att äta. Inte för att jag var hungrig.
Tänka sig. Så lite kan göra så mycket. ^^

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Grattis Carolina! Underbart, vilket äventyr du har framför dig nu! Kram

2011-03-12 @ 00:12:22
URL: http://jazzup.blogg.se/
Postat av: Jenny

Det är så AWESOME! x3

2011-03-12 @ 14:23:17
URL: http://crazymama.blogg.se/
Postat av: Samantha

GRATTIS!!! :D Ohhh va awesome de är alltså x3 Du måste ta en miljon bilder när du väl är där och uppdatera om ALLT som händer. Grattis! :DDD

2011-03-12 @ 19:28:45
Postat av: Marikaaa

WIIIIIE ! då kommer jag och hälsar på OFTA kusssiiii <3

2011-03-14 @ 18:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0