16 Juni 2011

Tyvärr så orkade jag inte blogga i tisdags kväll och igår kväll hann jag inte. Jag har också jobbat hela dagen idag, men nu kommer det äntligen info om mina två dagar i stora staden. ^^

I alla fall så var jag som sagt på Pre-departure möte i Stockholm i tisdags. :) Där fick jag både träffa blivande elever på SBCC och elever som ska gå i Australien.
Efter dom yttliga frågorna och informationen så delades vi upp. Santa Barbara på ett ställe och Australien på ett annat. :)

Innan själva mötet började så fick vi mingla lite. ^^ Där satt jag och pratade med två tjejer som bo på samma boende som jag. Inte i samma lägenhet, med i samma länga. Jättetrevliga tjejer som jag säkert kommer träffa flera gånger. :)
Jag fick också reda på namnet på tjejen som jag kommer dela sovrum med. Fick dock inte träffa henne.


Onsdagen och Ambassaden kan bli en hel jäkla bok, men jag tänker förkorta det lite.

Jag kom dit klockan 8 som jag skulle. Bara det att jag var två ark kort. Det fattades ett kuvert med speciella frimärken och ett kvitto.

Det var bara en grej, banken öppnade inte fören 10. Så jag och far satt på McDonalds i 2 timmar. Efter mycket om och men så fick vi iaf kvittot.

Åker tillbaka och ställer mig i kön igen. Efter en stund säger min far att jag ska gå ner och prata med vakterna om jag inte fick gå före i kön eftersom jag redan varit där tidigare. Pluss att jag fått en tid till då jag skulle vara tillbaka och kön var låååång. :O
Och lite tur har man väl i oturen, jag fick tränga mig före. :)

Fel kvitto.
Vakten trodde att det fel kvitto, men jag fick gå in ändå och se om det fungerade. Men icke. Kom en bit sen tog det stopp igen. Men då förklarade en kille klart och tydligt vad det var för kvitto.
Felet var att jag hade glömt betala in en ganska stor summa till dom. Så yttligare en sväng till banken fick det bli. Fick rätta kvittot och denna gången sa killen att det bara var för mig att gå före. :)

Nu blev det rätt och om ca. 1-2 veckor kommer jag få mitt visum och pass hemskickat.


Det var en strulig morgon och jag hade sovit jättedåligt, men tillslut vart det rätt och vi fick åka hem.
Skönt att slippa sthlm. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0