18 December 2011

Då så, gott folk. Jag vet att jag inte bloggat på ett tag nu. Men jag har haft lite mycket att göra. Som jag skrev sist så hade jag lite att göra i lägenheten i Santa Barbara innan jag kunde ta min väska och resa hem till Sverige under julen.

Nu är jag iaf hemma i underbara Norrland. Resan hit var lite jobbig. När jag kom fram till Santa Barbara Flygplats i tisdags kväll så fick jag reda på att jag kommit försent. Man var tydligen tvungen att checka in 1 timme i förväg och jag var där ca. 30 minuter innan. Så tjejen fick boka om min resa. Som tur var blev ingenting ändrat förutom att jag fick flyga Santa Barbara-LA-Munchen-sthlm, istället för Santa Barbara-San Fransisco-Munchen-sthlm som det först var tänkt. Så inga ändrade tider. :)

Men det var inte den roligaste flygturen. På planet mellan Los Angeles och Munchen fick jag lock i öronen, som alltid. Fast det var annorlunda denna gång. Det ville inte släppa och det blev bara värre och värre. Jag satt säkert dom 3-4 sista timmarna på planet och hade grymt ont. Jag vart överlycklig över att få hoppa av på flygplatsen i Munchen och hoppades på att det äntligen skulle släppa. Jag hade ca. 2 timmar på flygplatsen i Munchen innan jag reste vidare till Arlanda och locket släppte inte på någon av mina två öron. Flygturen mellan Munchen och Arlanda var verkligen hemsk. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen, men jag lyckades endå somna en sväng. När jag vaknade så fattade jag inte att jag satt på planet för jag hörde inte ett ljud. :O

Dagen efter när jag vaknade har jag fortfarande lock, men inte lika ont. Hörseln kom sakta men säkert tillbaka. Igår, 3 dagar efter, så känner jag ingenting.
Det som hade hänt var troligtvis att mina trumhinnor hade vänt sig ut och in. Så i Januari när jag åker tillbaka till Santa Barbara så ska jag tugga tuggummi som en tok och ha öronploppar i öronen. Hoppas på att det hjälper.


Trots jetlag så tog jag mig ut på byn igår. Jag träffade äntligen Theo och Kimmie. :D <3 Mina små pojkar! Theo vart jätteglad över att få se faster, fast han vart lite shockad först. ;P

 

(Fail på mig! La egentligen ut detta inlägget igår, men såg nu att det bara blivit sparat med inte publicerat. XD)


Kommentarer
Postat av: finduslainen

Glöm inte att du skulle skicka snö (och sågspån) hit!!



I'm dreamiiiing of a whiiiite chriiiistmas! :D

2011-12-20 @ 09:18:09
URL: http://linneafindus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0