22 Augusti 2011

Då var första skoldagen över och jag måste säga att jag är amazed. In a good way. :)

Jag började dagen klockan 10:30 med Media design. Först blev vi uppropade, sen fick varje person berätta lite om sig själv och sina kunskaper inom Adobe. Om man hade använt Photoshop/Illustrater/Reader, vad som helst.
Sedan spenderade vi resten av lektionstimmen att lära oss ett program som heter Moodle. Det är ett program som vi kommer få våra uppgifter skickade till. Det är också där som vi lämnar in våra arbeten. Riktigt trevlig lärare, Victoria Torf.

Vi fick sluta ca. 10 minuter tidigare så jag sprang hem och åt lunch istället för att äta på skolan.

Klockan 14:00 började min andra, och sista, lektion Photo 1. Detta är jag 100% säker kommer bli min absoluta favoritlektion. Läraren heter Seantel Sanders och en sån trevlig snubbe. Han är 40 bast men både ser ut och beter sig som runt 30 år. :)
Samma här - Vi fick presentera oss och sedan berätta om varför vi valt just fotografering. (Jag är den enda som inte är nybörjare.) Han visade också en gäng bilder som han själv tagit. Grymt duktig är han. Hans bilder i sig är kanske inte så speciella i sig, men han håller på att fixa dom med sand och grus och målarfärg och massa annat, så bilderna får en speciell känsla. Grymt, säger jag bara. Känner att jag har mycket att lära och mycket som jag vill lära mig. :D Ser verkligen fram emot mina lektioner med Seantel. :)

16:15 slutade jag och gick direkt hem för att äta. Men som vanligt i vårat hushåll så finns det sällan mat. Så det fick bli stekta potatistärningar och äggröra. Det gick ner det med. Men jag börjar tröttna lite. :(

Nu ska jag vänta på att Linneá ska komma hem efter sin skoldag. Sen blir det att bygga fotostudio i vårat vardagsrum! :D <3

Ååh! Justja, en sak till. Glömde säga att ibland kan våran lärare Seantel visa bilder på sina 2 barn och då måste vi säga det klassiska... "Aaawh". :D Gillar verkligen denna snubbe. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0