Officiellt! SBCC till hösten!

Nu är det varken mycket eller länge kvar.

Idag när jag kom hem hade jag fått brev från IBS (International Business School). Innuti låg också ett häfte från min numera skola, SBCC. Jag är officiellt antagen och i Augusti 2011 åker jag iväg.
Mellan femte och sjunde Augusti, innan 22:00, ska jag checka in på Buena Vista. Det är där jag ska bo fram till jul. Redan på tisdagen den nionde börjar min skolgång. Det börjar med några "Orientation days". Då ska jag få lära känna campus och få yttligare information om sånt som är viktigt.
Kommer också få göra ett "Assessment Test" i Engelska och Matematik. Det är ingenting som är betygsgrundande, det är mest för att lärarna ska veta på ett ungefär hur man ligger till. :)

Måste även tillägga att jag är extremt lycklig över att min närmaste framtid är bestämd. Jag vet ju inte nu hur det kommer vara i USA, men just att jag ska dit. Jag vet att jag kommer vara där i ca. 9 månader. Det känns så roligt. Speciellt kul är det ju att slippa sitta här hemma i hålan och varje dag hoppas på det bästa.

Nu har jag inte mycket kvar att göra. Jag ska boka tid hos Amerikanska Ambassaden, fara till Sthlm, boka flygbiljett och kompletera CSN.
Just det, i Juni ska jag på Pre-Departure i sthlm eller Göteborg också. Det är alltså ett avresemöte där jag får träffa fler som ska gå på SBCC och däribland en och annan blivande klasskompis. :)

Kommentarer
Postat av: Jessica Engström

Ta kort på alla kändisar du ser :)

2011-04-08 @ 17:52:43
URL: http://jessengstrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0